Produsul a fost adăugat în coș.

Cum poți mânca mai multe legume?

Luisa Florea (Nutriționist Dietetician)

Cu siguranță ai auzit și tu recomandarea “5 porții de legume și fructe pe zi”, însă te întrebi ce înseamnă asta mai exact și nu ai reușit să te împrietenești cu legumele. Ghidurile de nutriție se referă de fapt la 3-4 porții de legume și 1-2 de fructe.

Ce înseamnă o porție?

O porție de legume = 100g (½ cană de spanac/kale gătit sau 1 roșie)

O porție de fructe = 150g (1 măr/1 banană sau 2 caise/kiwi/prune)

Este important de reținut că leguminoasele (fasole boabe, linte, năut) și cartofii nu intră la categoria legume. O porție recomandată de leguminoase este ½ cană gătite. Fructele uscate intră mai degrabă la categoria dulciuri, deoarece sunt bogate în zaharuri și ar trebui consumate cu moderație.

O alimentație bogată în legume și fructe contribuie la scăderea riscului de apariție a diabetului zaharat tip 2, bolilor cardiovasculare și anumitor tipuri de cancer.

De ce este greu să mănânci suficiente legume și fructe?

Dietele bogate în grăsimi, zahăr și cereale rafinate costă mai puțin și sunt mai concenabile decât o alimentație sănătoasă. Însă, ești pregătit să plătești cu sănătatea ta mai târziu? Din lipsă de timp, alegi de multe ori o gustare nesănătoasă rapidă în locul mâncării gătite. Este mult mai ușor să depășești necesarul tău zilnic de calorii mâncând covrigei, decât o salată.

Cum poți crește aportul de legume?

Mediul ne influențează deciziile fie că ne dorim sau nu, astfel influența părinților și a școlii este una crucială pentru alegerile viitorului adult. Chiar dacă nu ai fost obișnuit să consumi legume sau să mânănci supe din copilărie, încă îți mai poți schimba obiceiurile alimentare și deveni un exemplu pentru cei din jur. Fii primul de la birou care aduce limonadă în loc de suc de ziua lui și își comandă legume gătite la prânz. Alege un fruct pe post de gustare și propune-ți să încerci cel puțin o legumă nouă pe săptămână. Fă puțin research online pentru a învăța metode rapide de gătit care să îți ia maximum 15 minute și apoi comandă cutia cu legume de la Colina Farms. De asemenea, profită de ideile de gătit de pe blog https://colinafarms.ro/inspira-te/

 

Bibliografie

http://theconversation.com/food-as-medicine-why-do-we-need-to-eat-so-many-vegetables-and-what-does-a-serve-actually-look-like-76149

 

Pentru un stil de viață sănătos alege un abonament de legume organice! Număr limitat de abonamente!