Produsul a fost adăugat în coș.

9 legume pe care ar trebui să le cumperi organice

Luisa Florea (Nutriționist Dietetician)

Din secunda în care pășești în supermarket ești bombardat cu decizii de cumpărare. Una dintre dilemele majore este dacă să cumperi organic sau convențional. Studiile au demonstrat faptul că legumele organice sunt mai sigure și mai nutritive.

Spre deosebire de cuvântul natural, care nu oferă nicio garanție a calității dacă este scris pe ambalaj, alimentele care sunt organice sunt doar cele care au obținut o certificare specială, care atestă că au fost crescute fără folosirea pesticidelor toxice și fără organisme modificate genetic.

Cu toate că legumele organice pot avea un cost mai ridicat, impactul asupra sănătății poate fi unul negativ dacă alegi varianta convențională, în special pentru anumite legume pe care le consumăm de obicei crude. Iată 10 legume pe care este important să le cumperi organice, chiar dacă ai un buget limitat.

  1. Roșii

Ești în căutare de roșii pentru salata ta? Alege organic! Roșiile se află pe locul 10 cele mai contaminate legume cu pesticide conform rezultatelor USDS Pesticide Program, care a descoperit 69 de tipuri de pesticide. Și pentru că le mănânci cu tot cu coajă, asigură-te că le speli bine înainte să le consumi.

  1. Porumb

Aproximativ 90% dintre porumbul care se găsește pe piață este modificat genetic. În multe cazuri, îl vei găsi și sub forma siropului de porumb din dulciuri sau ulei pentru gătit. Așa că dacă evitarea organismelor modificate genetic este importantă pentru tine, cumpără organic! Este valabil și pentru boabele de porumb pentru popcorn. Dacă alegi porumbul zaharat, sunt șanse mai mici să fie modificat genetic.

  1. Castraveți

Castraveții au ieșit pe locul 9 la conținutul de pesticide în raportul efectuat de Ghidul Cumpărătorului pentru Pesticidele din Produsele alimentare. Deci, alege organic! De ce? Pentru că s-au descoperit peste 86 de tipuri de pesticide în castraveții convenționali. Dacă nu ai posibilitatea de a cumpăra organic, decojește-l înainte să-l consumi pentru că cea mai mare parte a rezidurilor de pesticide se află în coajă.

  1. Ardei iute

Ardeii iuți conțin un compus chimic numit capsaicină, care ajută la decongestinarea nazală în răceli și chiar în prevenția cancerului. Din păcate însă, ardeii iuți convenționali pot conține 75 de reziduuri de pesticide, incluzând compuși cancerigeni și neurotoxine. Nu ai găsit ardei iute pentru a adăuga un plus de savoare rețetei tale? Alege ceapa care a fost testată și demonstrată ca fiind cea mai sigură legume, cu un conținut minim de pesticide.

  1. Frunze verzi (salată, Kale, varză chinezească)

Frunzele verzi merită investiția în varianta organică deoarece acestea oferă o suprafață mai mare pentru pesticide la varianta convențională și este greu să fie înlăturate. De asemenea, nu ai posibilitatea să le decojești, așa că pesticidele rămân. Alege organic și spală-le repede sub jet de apă rece și nu le lăsa în apă pentru a nu pierde din vitamine și minerale. Pentru mai multe detalii despre depozitarea legumelor organice citește – https://colinafarms.ro/13-secrete-cum-sa-pastrez-legumele-organice-proaspete-cat-mai-mult-timp/

  1. Cartofi

Cartofii reprezintă o sursă excelentă de fibre și glucide complexe care sunt sursă de energie. Din nefericire, sunt de asemenea cele mai contaminate legume (deși atenție – intră la categoria cereale, așa că ai grijă la cantitate dacă vrei să slăbești). Conform raportului efectuat de Ghidul Cumpărătorului pentru Pesticidele din Produsele alimentare, un cartof mediu avea mai multe pesticide decât orice alt produs testat.

  1. Fasole verde

Fasolea verde convențională este pe locul 11 cele mai contaminate legume. Este important de reținut că fasolea verde importată are o cantitate mai mare de pesticide decât cea autohtonă. Deci, alege fasole verde organică crescută local!

  1. Spanac

Sărac în calorii, dar bogat în vitamine și minerale, spanacul este unul dintre cele mai sănătoase legume frunze. O cană de spanac conține mai mult decât doza zilnică de vitamina K și A. Din păcate, acest super aliment a ieșit pozitiv pentru 48 de reziduuri de pesticide în raportul USDA Pesticide Program. S-au găsit carcinogeni și neurotoxine în spanacul convențional testat.

  1. Ardei gras

Ardeiul gras roșu, galben, verde sau portocaliu nu doar că adaugă un plus de culoare în farfuria ta, ci și beneficii nutriționale importante. O cană de ardei conține aproape 100% din doza zilnică recomandată de vitamina C. Din nefericire, s-au găsit peste 50 de tipuri diferite de pesticide în ardeiul convențional în raportul USDA Pesticide Program.

Luisa Florea recomandă cu toată încrederea – Cumpără legumele organice Colina Farms – legume culese cu grijă – pentru porția ta zilnică de sănătate!

www.colinafarms.ro

Bibliografie

http://www.livestrong.com/slideshow/1004202-20-foods-always-buy-organic-even-youre-budget/#slide=20

http://www.drlwilson.com/articles/ORGANIC_AGRICULTURE.htm

 

Pentru un stil de viață sănătos alege un abonament de legume organice! Număr limitat de abonamente!